Οι
υπερήρωες εδικά της DC comix μας ήταν πάντα
από αδιάφοροι ως και αντιπαθείς ακόμα
και οι περισσότεροι της MARVEL, πλην ετούτου
του "WOLVERINE" και ορισμένων περιθωριακών
της ίδιας (της MARVEL COMIX δηλαδή).
Συνήθως οι υπερήρωες έχουν την ιδιότητα του μηχανισμού προστατευτικής προπαγάνδισης του καπιταλιστικού εποικοδομήματος ούτως ώστε να αποτρέψει στο φιλοθεάμων κοινό το μήνυμα της οργανωμένης και συλλογικής δράσης ως αντίσταση σε αυτό, ενώ ταυτόχρονα να αναδείξει την ανάγκη της ωμής βίας και της στυγνής καταστολής του ΚΜΚ, αυτά ως εισαγωγικό σημείωμα αν και για το σινεμά δεν καταπιανόμαστε σε ατελείωτα σεντόνια γιατί είναι η εικόνα που πρέπει να μιλήσει από μόνη της.
Συνήθως οι υπερήρωες έχουν την ιδιότητα του μηχανισμού προστατευτικής προπαγάνδισης του καπιταλιστικού εποικοδομήματος ούτως ώστε να αποτρέψει στο φιλοθεάμων κοινό το μήνυμα της οργανωμένης και συλλογικής δράσης ως αντίσταση σε αυτό, ενώ ταυτόχρονα να αναδείξει την ανάγκη της ωμής βίας και της στυγνής καταστολής του ΚΜΚ, αυτά ως εισαγωγικό σημείωμα αν και για το σινεμά δεν καταπιανόμαστε σε ατελείωτα σεντόνια γιατί είναι η εικόνα που πρέπει να μιλήσει από μόνη της.
Με
αφορμή την νέα εκδοχή του "WOLVERINE" του 2013,
που ίσως είναι ένα από τα "καλύτερα" blockbuster
που έχουν γυριστεί εδώ και χρόνια θα
πούμε ορισμένα πράγματα.
Ο "WOLVERINE" δηλαδή ο παρακάτω, ήταν από το ξεκίνημα του ως φανταστική περσόνα ενός αντιήρωα, μεταλλαγμένου όπως οι περισσότεροι αντί-ήρωες της MARVEL είτε ήταν με τους X-MEN είτε χωρίς αυτούς, όπως στο τελευταίο blockbuster. Να σημειώσουμε εδώ πέρα όταν λέμε αντί-ήρωας δεν εννοούμε το αντίθετο του ήρωα! Ο σχεδιαστής που τον έφτιαξε, δεν το έκανε ως αντίθετο του υπέρ ήρωα, αλλά μια συνέχεια του με δυο διαφορές:
α) Είναι περισσότερο ανθρώπινος με τις αδυναμίες ενός φυσιολογικού ανθρώπου περισσότερο καταγεγραμμένες στα χαρακτηριστικά του,
β) Είναι η δεύτερη μορφή ύπερ ήρωα για τους σχεδιαστές του και για τους χρηματοδότες του που όλοι γνωρίζουμε ποιοι είναι.
Εκτός τα πολύ καλά ψηφιακά εφέ και την πολύ καλή παραγωγή του, το τελευταίο blockbuster που αφορά τον WOLVERINE, πέραν των λοιπών κατευθύνσεων που έχουν(και τις αναφέραμε στο εισαγωγικό σημείωμα), το θεωρήσαμε ένα από τα πιο αληθοφανή που έχουν γυριστεί εδώ και πολύ καιρό.
Στο τέλος φυσικά περνιέται το σοσιαλδημοκρατικό μήνυμα("η Yashida co θα έχει ως στόχο τα κέρδη, αλλά θα έχει και κοινωνική προσφορά"), αλλά σιγά που θα βλέπαμε ένα blockbuster για το μήνυμα γνωρίζοντας εκ των προτέρων τι είναι. Εδώ μια σειρά Ευρωπαϊκές ταινίες βαριές και ασήκωτες, τάχα μου δήθεν προβληματισμένες και το μήνυμα τους είναι για τα σκουπίδια της ιστορίας και ως εκ τούτου και αυτές μαζί με το μήνυμα τους.
Στην τελευταία ταινία του WOLVERINE, είχαμε τις σχέσεις και αντιθέσεις ανάμεσα στα επιχειρηματικά συμφέροντα μέσα σε ένα Ιαπωνικό Κολοσσό, την Γιακούζα(Ιαπωνική Μαφία), τα κληρονομικά συμφέροντα ανάμεσα σε Παππού, Πατέρα και εγγόνα που αποδείχνουν ότι η αστική οικογένεια είναι ένας μύθος και φυσικά πολύ δράση με αληθοφανή σκηνικά ανάμεσα στο Kendo, το Ju Jitsu, το Nijusu και διάφορες άλλες πολεμικές τέχνες να εμπλέκονται στο σενάριο....
Ο "WOLVERINE" δηλαδή ο παρακάτω, ήταν από το ξεκίνημα του ως φανταστική περσόνα ενός αντιήρωα, μεταλλαγμένου όπως οι περισσότεροι αντί-ήρωες της MARVEL είτε ήταν με τους X-MEN είτε χωρίς αυτούς, όπως στο τελευταίο blockbuster. Να σημειώσουμε εδώ πέρα όταν λέμε αντί-ήρωας δεν εννοούμε το αντίθετο του ήρωα! Ο σχεδιαστής που τον έφτιαξε, δεν το έκανε ως αντίθετο του υπέρ ήρωα, αλλά μια συνέχεια του με δυο διαφορές:
α) Είναι περισσότερο ανθρώπινος με τις αδυναμίες ενός φυσιολογικού ανθρώπου περισσότερο καταγεγραμμένες στα χαρακτηριστικά του,
β) Είναι η δεύτερη μορφή ύπερ ήρωα για τους σχεδιαστές του και για τους χρηματοδότες του που όλοι γνωρίζουμε ποιοι είναι.
Εκτός τα πολύ καλά ψηφιακά εφέ και την πολύ καλή παραγωγή του, το τελευταίο blockbuster που αφορά τον WOLVERINE, πέραν των λοιπών κατευθύνσεων που έχουν(και τις αναφέραμε στο εισαγωγικό σημείωμα), το θεωρήσαμε ένα από τα πιο αληθοφανή που έχουν γυριστεί εδώ και πολύ καιρό.
Στο τέλος φυσικά περνιέται το σοσιαλδημοκρατικό μήνυμα("η Yashida co θα έχει ως στόχο τα κέρδη, αλλά θα έχει και κοινωνική προσφορά"), αλλά σιγά που θα βλέπαμε ένα blockbuster για το μήνυμα γνωρίζοντας εκ των προτέρων τι είναι. Εδώ μια σειρά Ευρωπαϊκές ταινίες βαριές και ασήκωτες, τάχα μου δήθεν προβληματισμένες και το μήνυμα τους είναι για τα σκουπίδια της ιστορίας και ως εκ τούτου και αυτές μαζί με το μήνυμα τους.
Στην τελευταία ταινία του WOLVERINE, είχαμε τις σχέσεις και αντιθέσεις ανάμεσα στα επιχειρηματικά συμφέροντα μέσα σε ένα Ιαπωνικό Κολοσσό, την Γιακούζα(Ιαπωνική Μαφία), τα κληρονομικά συμφέροντα ανάμεσα σε Παππού, Πατέρα και εγγόνα που αποδείχνουν ότι η αστική οικογένεια είναι ένας μύθος και φυσικά πολύ δράση με αληθοφανή σκηνικά ανάμεσα στο Kendo, το Ju Jitsu, το Nijusu και διάφορες άλλες πολεμικές τέχνες να εμπλέκονται στο σενάριο....
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου